Höstoväder

Hösten är nu officiellt i London. Har spenderat ett par timmar i Valentine's Park idag med Finley. Satt där på en bänk i lekparken och frös en aning men han var i alla fall nöjd.

Igår så vaknade jag av vinden som ven utanför mitt fönster. Några minuter senare hör jag Finley och Clare, ett träd hade precis blåst ner i parken som ligger mittemot huset. Jag tog mig ur sängen för att även jag ställa mig i fönstret att titta.
Vi såg människor gå ut i blåste för att beskåda de nedfallna träden. Och stackars de hundarna som hade släpats ut mot deras vilja. Men alla dessa fascinerade människor får man väl ha översikt med, de har ju inte haft en orkan här sedan 1987. Jag var dock inte alls lika fascinerad. Jag väntade mig att det skulle vara värre. Men jag gissar väl att när man har befunnit sig i en storm som orkanen Gudrun, som drog över Sverige i början av 2005. Då man satt strömlös i över 48h mitt ute i skogen utan vatten och kunde höra träden falla.
   I alla fall, under förmiddagen spenderade jag mestadels av tiden framför datorn medan vinden så sakteligen avtog. Eftersom Finley har lov denna veckan så har jag hand om honom lite mer. Vid klockan tolv begav sig Clare till jobbet och jag och Finley var ensamma.

Jag hade förberett en skattjakt åt honom. Där skatten var en film och delmålet var att poppa popcorn. Innan delmålet tog vi en paus och gick ut i parken. Jag tyckte det var lika bra eftersom vi skulle sitta inne sen en stund. Han tyckte skattjakten var rolig och tyckte jag skulle se till att göra det fler gånger.
  Jag funderar faktiskt att göra en på torsdag med Halloween-tema, får se hur jag ska gå till väga.


Jag måste tillägga att jag fick en väldigt förvånande men trevlig komplimang av Finleys pappa häromdagen. Jag är tydligen den enda som har den magiska "touchen" med att få Finley att lyssna och uppföra sig. Dels kanske jag har lite överseende för han får väldigt sällan konkreta konsekvenser när han gör fel. Men jag tror bara genom att jag är en lugn och trygg person plus att jag är saklig och har tålamod med honom gör mycket. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar