Dag i London med kända ansikten

Igår mötte jag upp min morbrors frus syster, som tillfälligt befann sig i London med familj och vänner. Och jag må säga att jag hade en mycket trevlig dag.

Efter lite letande så möttes vi utanför Selfridges på Oxford Street, ett av Europas största shoppingstråk. De var på väg att leta upp någonstans för att få sig lite mat. Efter lite dividerande vid Marbel Arch så gick vi till en närliggande Italiensk restaurang, där även jag blev bjuden på lunch.

Därefter promenerade vi in i Hyde Park, där de ville se Speakers Corner men ärligt talat var det inte mycket att se. Jag föreslog då att vi skulle ta oss igenom parken och in i Kensington Garden istället och titta på Diana Memorial och sedan Albert Memorial och Royal Albert Hall. Mitt förlag blev mycket uppskattat. :)
   Med vindbitna kinder begav vi oss ner mot Science Museum för att få lite fika och komma in i värmen.

Jag tyckte ju att tjejerna inte skulle åka ifrån London utan att varit inne på Primark, som har kläder billigare än H&M. På Primark kan man fynda, så vi begav oss tillbaka till Oxford Street efter några små stopp på vägen. Strax innan klockan 20, så lämnade jag dem på där på Primark för att bege mig hem. Det hade blivit en lång men mycket trevlig dag i sällskap av kända ansikten.

Diana Memorial

Hyde Park (vid Diana Memorial)

Hyde Park (vid Diana Memorial)

Piccadilly Circus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar