Att möta nya människor

I onsdags så hade jag bestämt, via Facebook, med två andra tjejer - även de au pairer en bit härifrån - att mötas upp i shoppingcentret för en fika. Den ena från Danmark och den andra från Tyskland.  Vi började fråga och utbyta erfarenhet om hur det är att vara au pair. Efter en stund, när teet och kaffet var uppdrucket så gick vi en sväng till en butik och därefter tog vi en lunch på nästintill stående fot. Det var några väldigt trevliga timmar och jag vet inte, men tror jag kommer träffa dem igen.

Jag var ganska trött efteråt, att träffa nya människor är sällan så enkelt och det tar energi - i alla fall i mitt fall. Så jag åkte hem och la mig en stund på sängen och titta på film. Vacklade i beslutet om jag skulle åka in till Svenska kyrkan eller inte. De har "Ung i London" aktiviteter på onsdagskvällarna.

Efter ganska mycket dividerande fram och tillbaka, och jag var väldigt nära på att inte åka för att jag var trött, men jag kom iväg. Och tack för det.
Jag var lite bekymrad och osäker på hur det skulle vara, om jag skulle vara tvungen att leta upp någon att prata med men allt föll sig så naturligt. Jag anlände samtidigt som en annan tjej och det föll sig så att vi började prata, sedan kom det en annan tjej och slog sig ner och där satt vi - tre tjejer - och samtala under kvällen. Mycket, mycket trevligt. Hoppas på att träffa dem igen nästa vecka.

När jag kom hem klappa jag mig lite på axeln för jag må säga att jag hade utfört en hel del saker under dagen som jag vanligtvis inte gör. Tummen upp för det!

1 kommentar:

  1. Bra Erika kör bara! :) / Fröken Fantastisk

    SvaraRadera