National Gallery och National Portrait Gallery

Min lediga dag spenderade jag med att äta en rejäl frukost framför ett par avsnitt av Sherlock Holms. Därefter gjorde jag mig i ordning och strax efter klockan 12 gick jag ut genom dörren och mot tunnelbanestationen.
Anlände en stund senare vid Tottenham Court Road och hungrig som jag var travade jag tvärs över gatan till det första matstället jag såg - Burger King.
Promenerade sedan längs med Londons gator som tog mig mot Trafalgar Square. Dagens utflykt gick till National Gallery och National Portrait Gallery.
Jag strövade runt bland kända ansikten och trevliga oljemålningar utförda med fantastiska penseldrag i sällskap av an mängd andra människor. Mitt mål med att besöka National Gallery var att återse den stora tavlan med hästen. Efter att ha gått igenom de stora imponerande rummen med konstverk målade av bland annat Vincent Van Gogh så fann jag den. Hängande där lika imponerande som jag mindes den från 2007. Den gången då jag fick den som plansch när jag fyllde år.
En väldigt härlig dag, spenderat i mitt eget sällskap. Helt okej tycker jag, jag befinner mig ju ändå i Europas största stad.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar