Mitt arbetsschema

Måndag
Går upp strax innan klockan 7 och väcker Finley. Ser till att hans uniform ser okej ut och att han får frukost i magen innan skolan. Ut genom dörren innan kl.8 för att promenera de 20-25 minuterna till skolan. Eller tja, jag promenerar och Finley tar antingen sin lilla "scooter" eller cykeln. Skolan börjar kl.8.30.
Sedan promenerar jag tillbaka hem där jag ser till att hans säng är bäddad och att pyjamasen ligger på rätt ställe. Därefter tar jag och plockar ur och i diskmaskinen.
Efter det har jag ledig tid, vilket jag hittills har spenderat att sitta framför datorn eller tittat på teven.
Kl.15.30 måste jag vara vid skolan och hämta upp Finley så jag beger mig härifrån strax innan kl.15 med mellanmål nerpackat i väskan åt honom.
Väl hemma igen så börjar vi med läxan, följt av hans dagliga läsning. Clare, hans mamma har då med stor sannolikhet kommit hem igen och jag är klar för dagen.

Tisdag
Ledig på morgonen då Clare inte börjar jobba förrän vid kl.13, så jag får göra vad bäst jag vill bara jag ser till att komma iväg så att jag hämtar upp Finley när han slutar.
Gör läxan, han byter om och därefter är det middag. Sedan, beroende på väder, så tar jag med honom till parken som ligger mittemot huset. När Matt, hans pappa, kommer hem mellan kl.18-19 så tar han över och jag är återigen ledig.

Onsdag
Clare jobbar inte onsdagar så jag är ledig.

Torsdag
Ser ut som måndagarna

Fredag
Ser ut som tisdagarna

Lördag och Söndag
Ledig! Båda föräldrarna jobbar inte helger.


(Vissa ändringar finns det ju till detta då det finns kvällar båda föräldrarna jobbar sent så har jag Finley såpass att jag nattar honom. Och sedan om det är så att de ska iväg på kalas eller något liknande på helgen så sitter jag barnvakt. När han har lov från skolan så har jag ju honom "fulla" dagar.)

1 kommentar:

  1. Johanna Mellqvist11 sep. 2013 12:14:00

    Det verkar ju rätt skönt ändå! Inte allt för stressigt ^^
    Hoppas du trivs"

    SvaraRadera