Då var jag i London då!

I söndagskväll fick jag en kraftig ångestattack, inom loppet av fem minuter hade jag nått toppen. Vandrade runt i köket, fram och tillbaka i hopp om att det jobbiga skulle försvinna. Sa till mamma; jag vill inte, jag vill inte. Men det är någonting större än rädslan, någonting jag vill göra. Nästan rentav ett måste för mig. Så efter två dygn och efter ett antal ångestdämpande mediciner så var jag framme i London. Även fast det enbart är fyra dagar sedan så känns det som om det snarare är två veckor sedan. Inte för att det har hänt så enormt mycket, det kan jag inte påstå men det är någonting som får detta att kännas en aning naturligt. De senaste två nätterna har jag kommit till ro på utan ångestdämpande, vilket jag finner relativt sensationellt på tanke på situationen.

Jag kan nämna att jag kommit till helt rätt familj, de är enormt lättsamma, trevliga och omtänksamma. Under alla de månaderna jag spenderade med att försöka hitta en familj i London (vilket jag kan nämna inte är det lättaste då det är eftertraktat) och i stort sett enbart få avslag på avslag förberedde nog bara mig på det här. Att sedan få kontakt med en familj där jag får en bra känsla tidigt och att de sedan tillfrågar just mig. Jag kunde haft det så mycket värre kan jag lova.
   Pojken på sju år, som jag passar, är familjens enda barn och han verkar verkligen tycka om mig. Han är extremt gosig av sig och delar ut spontana kramar, kan dock bli en aning klängig. Men detta är nytt för honom med, och spännande gissar jag. Häromkvällen när jag läste godnattsaga för honom fick jag kramar, små kindpussar och ett "I love you". Tja, bra start eller vad säger du?!

Är en aning nervös att jag ska glömma saker och ting nu inom de kommande veckorna innan jag fått in rutin på allt, men herregud(!) det skulle väl inte vara så konstigt, så länge jag försöker så ska det nog gå bra.


Jag vet att du som läser min blogg är nyfiken på allt jag kommer uppleva medan jag är här och att följa min utveckling. Jag kan meddela att jag är exakt lika nyfiken, om inte ens ännu mer intresserad, av hur det kommer gå för mig under de kommande månaderna här i Europas metropol, London.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar